${i18n('varv')}

Sõltuvalt stiilist võib olla nii hele kui ka tume.

Mis õlu on abbey beer?

Abbey (tõlkes klooster) ei ole ühtne õllestiil, vaid katusnimetus, mis viitab seosele kloostritega. Populaarsemad abbey õllestiilid on dubbel, trippel ja blond.

Nimetus abbey beer ehk kloostriõlu (bières d'abbaye või abdijbier) mõeldi välja, et kirjeldada trapistide kloostrite stiilis pruulitud õllesid, mida toodavad need kloostrid, mis ei kuulu trapistide ordusse, või ilmalikud õlletehased mõne kloostri nime alt. Kloostri nime kasutamise eest annavad õlletehased kloostritele osa oma kasumist.

Kujunemislugu

Kloostrites on mungad õlut pruulinud juba keskajast alates, nii enesele joogiks kui ka müügiks. Kloostrite rolli õlle valmistamistehnoloogiate arengus on raske ülehinnata, sest väga palju tänapäevalgi populaarseid õllestiile on välja töötatud just kloostrites. 

Eriti tuntuks said oma õllepruulimise oskuste poolest trapistide kloostrid, kelle õllestiile dubbel, tripel jt hakkasid järele tegema ka teised kloostrid ja veelgi suuremas mahus erinevad ilmalikud pruulikojad. 

Trapistidele tegi kõige rohkem meelehärmi aga see, et nende ordu nime ja munga kujutisi hakkasid oma pudelitele kleepima kõiksugu õlletehased, kellel ei olnud nendega mingit seost. Lõpuks panid trapistid seljad kokku ja võitlesid välja nõude, et nime Trappist ja kaheksakandilist logo võivad kasutada ainult 1997. aastal loodud Rahvusvahelise Trapistide Liidu liikmed. 

Nimetus abbey beer tekkiski vastukaaluks sellele keelule, et kirjeldada trapistide stiilis pruulitud õllesid, mida toodavad ilmalikud õlletehased ja need kloostrid, mis ei kuulu trapistide sekka. 

1999. aastal võttis Belgia Õlletootjate Liit kasutusele ka logo ja kvaliteedimärgi Erkend Belgisch Abdijbier (tõendatud Belgia kloostriõlu). See ei tähenda siiski, et selle logoga õlled oleks alati kloostrites pruulitud. Logo saavad kasutada ka pruulikojad, kellel on ametlik leping praeguste või endiste kloostritega. Kloostritel on selle lepingu alusel osaline kontroll õlletootmise kaubandusliku poole üle ning osa kasumist läheb kas kloostritele või nende poolt välja valitud heategevusele.

${i18n('vol')}

6-12%

belgia belgia belgia